O Leninismo e a Libertaçom dos Povos Oprimidos

Ho Chi Minh

18 de Abril de 1955


Primeira Edição: Pravda de 18 de Abril de 1955
Fonte:
Biblioteca Marxista em Galego.
Transcrição e HTML: Fernando A. S. Araújo.
Direitos de Reprodução: Licença Creative Commons licenciado sob uma Licença Creative Commons.

Em 22 de Abril de 1870, na velha Rússia despótica, nasceu o futuro dirigente e talentoso mestre das massas trabalhadoras e dos povos oprimidos de todo o mundo, Vladímir Illich Lenine.

A finais do século XIX e a princípios do século XX, o capitalismo alcançou o seu mais alto e último desenvolvimento do imperialismo e entrou na era da revoluçom proletária. O homem que continuou o grande labor de Marx e Engels nas novas condiçons históricas foi V. I. Lenine.

Luitando sem trégua com os reformistas e todo o tipo de distorsionadores do marxismo, Lenine levou o socialismo científico a umha nova etapa. Enriqueceu o marxismo, a grande arma ideológica do proletariado, e contribuiu grandemente para formular a teoria da ditadura do proletariado. Desenvolveu o princípio marxista na aliança operário-camponesa, na questom nacional e colonial, no internacionalismo proletário, na construçom e afortalamento de um novo tipo de partido proletário que é a única organizaçom capaz de dirigir a luita multiforme da classe operária e dos povos escraviçados. Lenine estabeleceu umha nova teoria da revoluçom socialista e demonstrou as possibilidades do triunfo do socialismo num só país.

Lenine ajudou os trabalhadores que sofriam pola opressom imperialista a realizarem numha forma mais compreensível a lei do desenvolvimento social, os requisitos e as condiçons objectivas da luita política em cada etapa da revoluçom proletária e todo o movimento de libertaçom. Permitiu às massas oprimidas que se inteirassem dos intrincados e complexos desenvolvimentos do nosso tempo, deu-lhes umha arma milagrosa para luitar pola sua emancipaçom: a teoria e tácticas do bolchevismo.

O Partido Comunista russo, fundado por Lenine, deu um luminoso exemplo aos povos do mundo. Sob a direcçom esclarecida do grande Lenine, o talentoso estratega e táctico, o Partido Comunista levou o proletariado russo à tomada do poder e estabeleceu o primeiro Estado das massas trabalhadoras; a fundaçom deste Estado levou a história da humanidade a umha nova era. Para os povos amantes da paz e a democracia, a Uniom Soviética é um baluarte inamovível da independência e da liberdade. Depois da segunda guerra mundial o todo poderoso campo de paz, democracia e socialismo, dirigido pola Uniom Soviética tomou forma em oposiçom ao imperialismo.

A popularidade e a doutrina de Lenine estám estreitamente ligadas a todos os êxitos do campo da paz e da democracia, que se estende do rio Elba ao oceano Pacífico, e do pólo Ártico aos Trópicos. Por isso, todos os povos oprimidos e desafortunados olham o estandarte de Lenine, que os comunistas de todos os países do mundo sustentam em alto como um símbolo de fé e um facho de esperança.

A heróica luita sustentada polo povo soviético para construir o comunismo dá agora ánimos a todos os povos e mostra-lhes o caminho para obter um modo de vida digno do homem.

A consistente política pacífica do governo soviético, claramente formulada no decreto assinado por Lenine, e promulgada imediatamente depois do triunfo da revoluçom socialista, estimula agora as amplas massas a luitar para defender e afortalar a paz contra os traficantes da guerra dirigidos polos imperialistas dos Estados Unidos.

Os princípios estabelecidos por Lenine sobre os direitos dos povos à autodeterminaçom, à coexistência pacífica, à nom intervençom nos assuntos internos doutros países — a igualdade e as relaçons benéficas para as partes interessadas, princípios que som a base da política estrangeira da Uniom Soviética — assinalam agora aos povos dos países coloniais independentes o caminho da luita para a reunificaçom nacional e a independência.

Para os povos da Ásia, assim como para os povos de todo o mundo que luitam pola paz, a independência, a democracia e o socialismo, o leninismo é como o sol que trai consigo umha vida alegre. Lenine atribuia sempre umha grande importáncia ao movimento de libertaçom nacional sustentado polos povos da Ásia e considerava-o parte da luita empreendida polas massas trabalhadoras de todo o mundo contra os opressores imperialistas. Lenine assinalou que o acordar da Ásia e a primeira luita mantida polo proletariado avançado na Europa para a tomada do poder marcava umha nova era na história do mundo, umha era que começou com o século XX. Em 1913, V. I. Lenine escreveu:

"Toda a Europa toma o papel preponderante; toda a burguesia da Europa está colidida com todas as forças reaccionárias e medievais na China. Mas toda a parte jovem da Ásia, quer dizer, centenas de milhons de massas trabalhadoras na Ásia, tenhem como firme aliado o proletariado de todos os países civilizados. Nom existe força no mundo capaz de impedir a vitória do proletariado na libertaçom dos povos europeus e asiáticos".

Agora, a meados do século XX, a "jovem Ásia" à qual se referia Lenine é precisamente a República Popular da China, a República Popular da Mongólia, a República Democrática Popular da Coreia e a República Democrática do Viet-Nam. Noutras regions da Ásia estám-se alçando jovens forças similares para luitar pola libertaçom nacional. Estas previsons científicas do grande estratega revolucionário verificárom-se tam rapidamente que o campo imperialista tornou ansioso e temeroso.

Se os povos escraviçados da Ásia, sob a direcçom dos partidos marxista-leninistas, conseguírom êxitos prátivos, é porque seguírom os ensinamentos de Lenine.

No seu chamado aos revolucionários de Oriente, Lenine escreveu:

"Tendes ante vós umha tarefa desconhecida para os comunistas do mundo: apoiados na teoria e a prática comum do comunismo e aplicando-as a condiçons específicas que nom existem na Europa, devedes saber como empregá-las nas condiçons específicas onde o campesinato é a massa básica e a tarefa nom é a luita contra o capitalismo mas contra os vestígios medievais".

Trata-se dumha ensinança muito valiosa para um país como o nosso, no qual 90% da populaçom vive da agricultura e onde ainda existem umha grande quantidade de vestígios do feudalismo decadente e do mandarinato.

Sob a direcçom do glorioso Partido Comunista chinês e do camarada Mao Ze-Dong, o seu dirigente esclarecido, a vitória da grande Revoluçom na China foi o triunfo do pensamento leninista. É precisamente por esta razom que o camarada Mao Ze-Dong dixo que a canhoneira Revoluçom de Outubro levara o marxismo-leninismo à China e libertado dumha vez por todas 600 milhons de pessoas das garras do imperialismo.

Aplicando o leninismo ao internacionalismo, a Uniom Soviética, onde triunfou o socialismo, deu constantemente umha grande assistência moral ao movimento de libertaçom nacional nos países coloniais e dependentes. Em particular com a sua política consistente de paz e devido ao seu grande prestígio no mundo, a Uniom Soviética ajudou enormemente os povos da Coreia e o Viet-Nam na defesa das suas pátrias contra o perigo forjado polos imperialistas dos Estados Unidos e os seus alidados. As actividades diplomáticas da Uniom Soviética fôrom um factor decisivo para levar ao seu fim as guerras na Coreia e no Viet-Nam.

O povo vietnamita, educado no espírito do internacionalismo proletário, aprecia altamente o apoio moral dos povos de todo o mundo, incluindo o dos trabalhadores franceses que luitárom para dar fim à guerra na Indochina.

Lenine legou-nos, como a todos os partidos comunistas-operários, o inapreciável tesouro da sua ideologia: os princípios organizativos, a teoria e a táctica de um partido revolucionário. O leninismo é umha poderosa força ideológica que guia o nosso partido e fai possível que este seja a mais alta organizaçom das massas trabalhadoras e a personificaçom da inteligência, a dignidade e a consciência do nosso povo.

Sob a bandeira do leninismo, o Partido dos Trabalhadores do Viet-Nam ganhou a confiança do nosso povo e está considerado como o seu partido de vanguarda. O nosso partido soubo utilizar as capacidades a iniciativa criadora do nosso povo, que nunca se resignou a suportar a escravidom e o colonialismo.

Lenine personificou a unidade de mente dentro do partido, a solidariedade das suas fileiras, o respeito à disciplina revolucionária, a fé inquebrantável na grande causa do comunismo e a firme confiança na vitória final. Todo isto é agora um estímulo para o Partido dos Trabalhadores do Viet-Nam, que aplicou dia após dia e hora após hora o princípio da crítica e da auto-crítica, e considerou-no como o método milagroso para corrigir os erros e fraquezas e para luitar contra as manifestaçons do subjetivismo e da complacência. O nosso partido nom tem outros interesses que os do nosso povo e da nossa pátria por isso dá umha grande importáncia a elevar o nível do seu trabalho. O nosso partido, enquanto fai o indizível para cumprir com as suas tarefas, estuda constantemente o leninismo para melhorar a sua combatividade, o seu dinamismo político, a unidade na organizaçom e o nível ideológico dos membros do Partido.

O nosso povo e os membros do Partido fôrom forjados no lume da longa e dura luita para a salvaçom nacional e suportárom penalidades e sofrimentos indescritíveis. Por mais de oito anos, o nosso povo e o nosso partido mantivérom umha luita heróica que findou vitoriosamente a favor do povo vietnamita e do restabelecimento da paz na Indochina. Os acordos de Genebra demonstrárom que a luita de libertaçom nacional mantida polo povo vietnamita e polos povos irmaos de Laos e Camboja e o seu alto sacrifício e heroísmo fôrom reconhecidos internacionalmente. O nosso partido pode estar orgulhoso de ter sido durante estes anos afouto e perseverante e de ter levado o povo à luita com um grande espírito de sacrifício.

Actualmente, ao tempo que se restaura a paz, seguimos luitando para a instrumentaçom correcta dos acordos de Genebra. De acordo com números já rectificados, afirmamos recentemente que o bando contrário violou os acordos 2.114 vezes, incluindo 46 vezes no sul do Viet-Nam. Eis umha cifras assombrosas: 806 mortos, 3.801 feridos e 12.741 pessoas detidas sem motivo.

Em Setembro do passado ano o Partido dos Trabalhadores do Viet-Nam tomou muitas resoluçons sobre a acçom do nosso povo, com o propósito de instrumentar estritamente os acordos de Genebra e opor-se a todas a manobras de sabotagem. As nossas principais tarefas som: consolidar a paz, completar a reforma agrária, trabalhar com todos os nossos esforços para melhorar o nível económico, estabilizar o nosso nível de vida em todos os aspectos no território a norte do paralelo 17 e continuar avante na luita política sustentada por todo o povo. Lançamos as seguintes palavras de ordem para a nossa luita: consolidar a paz, lograr a reunificaçom nacional, obter a independência total e estender a democracia a todo o país.

Na actualidade estamos a luitar para levar a termo estas tarefas fundamentais. Ao tempo, nom podemos ignorar que depois das conferências celebradas polos imperialistas em Manila e Bangkok surgiu umha nova situaçom na Ásia. Na actualidade, os Estados Unidos intervenhem abertamente nos assuntos da Indochina e levárom adiante muitas outras manobras para torpedear os acordos de Genebra.

Para realizar a sua meta, os imperialistas e os seus lacaios de todos os tipos estám a fomentar o escuro plano de dividir permanentemente o nosso país, colocando o sul do Viet-Nam sob a sua influência, controlando todas as forças democráticas e sabotando as eleiçons gerais de 1956.

Nestas condiçons, a nossa luita translada-se agora da etapa do armistício à da luita política, a fim de controlar o complot do inimigo para reanimar a guerra e lograr a reunificaçom nacional com as eleiçons a nível nacional planeadas para Julho de 1956.

A paz, a reunificaçom, a independência nacional e a democracia som problemas estreitamente ligados entre si. Se nom se consolidar a paz, nom haverá possibilidades de reunificar o Viet-Nam através das eleiçons gerais. Inversamente, se nom houver reunificaçom nacional por meio das eleiçons gerais, nom haverá possibilidade de estabelecer umha base firme para a paz.

Os recentes desenvolvimentos e a consideraçom da situaçom política perminte ao nosso partido ver claramente que a luita pola paz, a independência e a democracia sustentada polo povo vietnamita será dura, e que sobre este caminho o povo vietnamita achará muitas dificuldades. Porém, o nosso partido tem umha firme confiança na vitória final.

Obtemos umha grande força da todopoderosa doutrina leninista para cumprir a nossa tarefa sagrada de assegurar a paz, a reunificaçom, a independência e a democracia e de ganhar para o socialismo a vitória.


logo
Inclusão 22/04/2014